logo

Ouderportaal

Start met Konnect

Kindercentrum Babbels werkt met het een ouderportaal. U kunt hier foto’s bekijken die op de groep van uw kind gemaakt zijn, het schriftje lezen, berichten van medewerkers of de manager lezen, dagen aanvragen (met tegoed of op rekening), afwezigheid doorgeven en zelf ook berichten sturen en stukjes in het schriftje schrijven. Op het moment dat het ú het beste uitkomt kunt u lezen hoe uw kind het bij ons heeft gehad. Vaak staat het er al op vóór u uw kind komt halen.

Inloggen

Inloggen op het Kindercentrum Babbels Ouderportaal is heel eenvoudig. U heeft van ons een e-mail ontvangen met daarin uw gebruikersnaam (debiteurnummer) en een activatielink voor het instellen van uw wachtwoord.

Nadat u een wachtwoord ingesteld heeft, kunt u inloggen op het Ouderportaal te bereiken op https://:kindercentrumbabbels.ouderportaal.nl

OuderApp van Konnect

U kunt ook een speciale Ouderportaal app voor uw mobiele telefoon downloaden. Deze is te vinden in de App Store van Apple en bij Google Play voor Android telefoons en tablets. U kunt de App vinden door te zoeken op OuderApp van Konnect. Nadat u de App geïnstalleerd heeft moet u drie gegevens invoeren om via de App toegang te krijgen tot het Ouderportaal:

  • De URL van uw Ouderportaal: vul hier het volgende in: kindercentrumbabbels.ouderportaal.nl
  • De loginnnaam: dit is uw debiteurnummer
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in.

De App onthoudt de gebruikersnaam en wachtwoord, waardoor u altijd snel toegang heeft tot de laatste foto’s, berichten en stukjes in het schriftje. Mocht u ook klant zijn bij een andere opvangorganisatie die ook met het Ouderportaal van Konnect werkt, dan is het mogelijk om meerdere accounts in de app te activeren. Hiermee kan je binnen één app eenvoudig switchen tussen de verschillende opvangorganisaties.

Tot besluit willen we nog graag uw aandacht voor de volgende punten:

Integer omgaan met Foto’s: wees voorzichtig met foto’s van andere kinderen
Foto’s zijn enkel en alleen toegankelijk voor ouders van de groep. Ouders van andere groepen zien de foto’s niet en aangezien we een afgesloten omgeving hebben, worden de foto’s niet openbaar zichtbaar. De bouwers van de app/het portaal hebben er bewust voor gekozen om geen koppelingen naar Social media te maken. U kunt dus niet rechtstreeks vanuit de app foto’s op bijvoorbeeld uw Facebookpagina plaatsen.

U heeft als ouder wel de mogelijkheid om een foto te downloaden. Wij vragen u daarom met klem om integer om te gaan met foto’s waarop ook kinderen van andere ouders zichtbaar zijn. Bedenk dat de andere ouder er bezwaar tegen kan hebben dat u foto’s van zijn of haar kind openbaar maakt en doet u dit dan ook niet ongevraagd.

Zorg voor kind(eren) heeft altijd prioriteit boven het lezen en beantwoorden van berichten
U bent zelf vanaf de start in de gelegenheid om de groep berichten te sturen. De groep kan u ook berichten sturen. Het kan dus zijn dat u de groep een berichtje stuurt dat uw kind vandaag wordt opgehaald door oma of dat u de groep vraagt om morgen een werkje voor een verjaardag te maken. Of de groep kan een bericht sturen of alle ouders zwemkleding mee willen geven.

Uw berichten komen binnen op de groep en wanneer de medewerker even de tijd heeft, zal ze de berichten lezen en eventueel, wanneer het kan, beantwoorden. Het voordeel voor de medewerker is dat zij kijkt naar de berichten wanneer het uitkomt. Wanneer een medewerker twee baby’s op de arm heeft en de telefoon gaat, dan is dit best lastig. Met de berichten bepalen ze zelf wanneer er even tijd is.

Voor u is het belangrijk om te weten dat de zorg voor de kinderen altijd prioriteit heeft boven het beantwoorden van berichten. Het zal nooit ons voornaamste doel zijn om uw bericht zo snel mogelijk te beantwoorden. Wel doen we ons best u tijdig te antwoorden wanneer de situatie hierom vraagt.
Daarnaast zullen we ook geen discussie voeren via het berichtenscherm. Persoonlijk contact met u als ouder staat voorop en persoonlijke zaken bespreken we dan ook graag face tot face.